Vilkår og betingelser for serviceaftale
Generelt
Nærværende aftale er gældende for enhver service/opdateringsaftale igennem med Digitalist. Ved indgåelse af aftalen accepterer kunden samtlige betingelser beskrevet i dette dokument, samt gældende dansk og international lovgivning.
Hvor andet ikke er oplyst, er alle priser opgivet i danske kroner, ekskl. moms.
Betingelser
Det er kundens ansvar at sikre at alt materiale, der benyttes på hjemmesiden lever op til såvel dansk som international lovgivning og ikke krænker ophavsrettigheder eller er af krænkende karakter.
Data eller information overdraget til Digitalist er på ingen måde forsikret. Digitalist er ikke erstatningspligtig i tilfælde af nogen form for tab eller beskadigelse.
Digitalist kan ikke holdes ansvarlig eller erstatningspligtige for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab.
Digitalist kan ikke holdes ansvarlig for eventuel nedetid, nedsat fremkommelighed eller problemer med tilgang til hjemmesiden.
Digitalist forbeholder sig retten til med 30 dages varsel at ændre priser, indhold samt betingelser for den eller de ydelser kunden modtager. Såfremt det drejer sig om væsentlige ændringer, vil dette berettige kunden til med øjeblikkelig virkning at træde ud af aftalen og få refunderet eventuelle forudbetalte perioder. En forudsætning for udtrædelse er dog, at Digitalist ikke kan acceptere overfor den enkelte kunde at bibeholde de gamle forhold.
For at kunne opdatere en WordPress hjemmeside er det en forudsætning, at den er lavet efter best practice og følger WordPress guidelines for at lave tilpasninger. Det betyder i praksis, at hvis man har lavet (eller fået lavet) ændringer eller tilpasninger til plugins, kernen af WordPress eller temaer, så skal man have gjort dette i et så dette overskrives af opdateringer f.eks. med et såkaldt child-tema for temaer.
Er denne metode ikke brugt, vil eventuelle tilrettede filer bliver overskrevet/ødelagt i forbindelse nye opdateringer. Er der allerede lavet ændringer i kernen af WordPress, plugins eller temaer, vil disse ikke kunne opdateres.
Betaling og fakturering
Der betales enten online eller via faktura for alle ydelser, med mindre andet er aftalt. Der betales forud for en måned ad gangen, med mindre andet er aftalt.
Der er tale om et løbende abonnement som automatisk trækkes via det benyttede betalingskort eller via abonnementsfakturering.
Såfremt betalingen ikke falder rettidigt f.eks. hvis betalingskort er spærret, udløbet eller lign. forbeholder Digitalist sig retten til at suspendere eventuelle ydelser.
Abonnement, fornyelse og opsigelse
Et abonnement er gældende fra bestillingsdatoen, dvs. den dag der er betalt for servicen online.
For at Digitalist kan yde servicen er det påkrævet at der tildeles et brugernavn og adgangskode til WordPress administration. Det er kundens ansvar, at Digitalist holdes opdateret med et altid gældende og aktivt login. Såfremt dette ikke overholdes vil Digitalist ikke være i stand til at levere alle ydelse fyldestgørende.
Kunden kan til enhver tid opsige abonnementet, men skal dog fortsætte betalingen til aftalens udløb. Opsigelse skal ske en måned før aftalens udløb og skal være tilsendt Digitalist skriftligt via info@digitalist.dk, hvis ikke dette er sket forlænges aftalen automatisk med endnu en periode af samme længde som den tidligere.
Ved indgåelse af aftale er der indledningsvist binding i 3 mdr. Efter disse tre mdr. kan aftales opsiges med en måneds varsel.
Digitalist forbeholder sig retten til, til enhver tid og med øjeblikkelig virkning at annullere en aftale og nedlukke kundens abonnement, såfremt der foreligger argumenter eller beviser for at kunden har forbrudt sig mod denne aftale. Kunden er i så fald fortsat ansvarlig for at betale for hele den aftalte periode.
Aftalen kan af kunden ikke overdrages, sælges eller på nogen måde videregives til tredjepart uden udtrykkelig skriftlig accept fra Digitalist.
I tilfælde af at Digitalist af uforudsete grunde ikke er i stand til at levere den aftalte service, forbeholder Digitalist sig retten til at annullere kontrakter uden nogen former for følger, dog er Digitalist forpligtet til at betale eventuelle forudbetalte beløb tilbage.
Support, opgaver og rettelser
En serviceaftale omfatter ikke support eller andre rettelser. Ønsker om support og rettelser vil blive afregnet efter forbrug tid til gældende timepris på 750,- ekskl. moms.
Opdatering, sikkerhed og backup
Der foretages løbende opdatering af WordPress og plugins. Digitalist forbeholder sig retten til selv at planlægge opdateringen af disse, dog minimum 1 gang i måneden.
Digitalist tilbyder mulighed for ekstern backup af din side. Backup data gemmes på Amazon cloud servere og opbevares i 60 dage. Digitalist foretager ikke valideringskontrol på disse backups og kan ikke gøres ansvarlig eller erstatningspligtig for korrupt eller mangelfuld backup. Såfremt kunden ønsker at download en kopi til eget arkiv, så send blot en henvendelse til info@digitalist.dk
Selv med jævnlige opdateringer og en fuldt ud opdateret hjemmeside kan uheldet stadig være ude og en side kan blive hacket. Digitalist kan ikke gøres ansvarlig for eventuel hacking, indtrængen, tyveri eller tab af data.
Hacket WordPress hjemmeside
Skulle uldeldet være ude og en side bliver hacket, kan der tages kontakt til Digitalist og aftales mulighed for rensning eller gendannelse.
Reklamation
Ved spørgsmål til dit køb, betaling, opsigelse kontakt info@digitalist.dk
Sidst opdateret 25. januar 2024